2018. okt 07.

"Számomra az ismeretlen a legizgalmasabb dolog a világon" - Interjú a Ki vagy, doki? legújabb sztárjával, Jodie Whittakerrel

írta: Luthor95
"Számomra az ismeretlen a legizgalmasabb dolog a világon" - Interjú a Ki vagy, doki? legújabb sztárjával, Jodie Whittakerrel

Új évad, új szelek: női csizmában toppan be október 7-én a legújabb Doktor!

4.jpg

Chris Chibnallal az írói és Jodie Whittakerrel a főszereplői oldalon egészen új korszak kezdődik a Doctor Who történetében!

Még mielőtt azon kezdenél agyalni, vajon hogy az istenbe' csináltam én interjút Jodie Whittakerrel, a Broadchurch, a Black Mirror és egy sor más tévésorozat, film illetve színdarab sztárjával, akkor elárulom, én SAJNOS sehogy. Nyáron viszont volt szerencsém megfordulni Londonban, ahol egy kis újságos mellett elsétálva az első dolog, amit megláttam, egy angol tévéújság volt, a legújabb Doktorral a címlapon, így, mielőtt kettőt gondolhattam volna, meg is vettem. A Ki vagy, doki?, ahogyan még én ismertem meg kb. tíz évesen jó ideje az életem részét képezi már és nem is értem, hogy nem követi mindenki a világon. Az eredetileg a '60-as években indult sorozat ismeretterjesztő célzattal jött létre, a kedves, öreg bácsi, aki elsőként formálhatta meg a mára jó pár arccal ismert időlordot, a Doktort pedig különféle kalandokra invitálva útitársát, őt és a nézőket is új információkkal látta el. A BBC persze hamar meglátta benne a potenciált, sorozatuk pedig átcsapva a scifi világába hamar Nagy-Britannia egyik legkedveltebb szériája lett. Kis kihagyás után, amikor megpróbáltak betörni az amerikai piacra, de nem sikerült végül 2005-ben tértek vissza, az új generációs Doktorokat pedig egyre szélesebb körben ismerhette meg a közönség.

5.jpg

Christopher Eccleston, David Tennant, Matt Smith és Peter Capaldi után azonban olyan váltásra szánta rá magát a csatorna, amit még a legnépszerűbb filmszériák esetében sem mernek megtenni, az összesen tizenhárom férfi (John Hurttel együtt) által játszott karaktert lecserélték egy nőre. 

1_1.jpg

Az egy dolog, hogy Jodie korábban tévésorozatokban, tévé-minisorozatokban, filmekben és színdarabokban is bizonyította tehetségét, de a készítők még arra is figyeltek, hogy leteszteljék a közönséget egy ilyen drasztikus lépés előtt. A Doktor legjobb barátja, egyben ősellensége, a Mester, akit '71 óta szintén mindig férfiak játszottak, legutóbb például John Simm néhány évaddal korábban eltűnt és egy Missy (Michelle Gomez) nevű rejtélyes alak tűnt fel a színen helyette. Ha arra gondolsz, hogy a két személy talán ugyanaz, akkor bizony jó helyen kapisgálsz. Lévén, hogy az időlordok rendelkeznek egyfajta regenerációs képességgel, mely során befolyásolni tudják a külsejüket, bármivé formálhatják magukat, még nővé is. A turpisságra mindössze az előző évadban derült fény, de azért egy ideje már sejteni lehetett, a rajongók pedig meglepően jól reagáltak rá. 

9_1.jpg

"Úgy éreztem eljött az idő egy női Doktorhoz. Úgy éreztem, a közönség készen áll rá, a világ készen áll rá. Azt hiszem, ha nem tettük volna meg, lemaradtunk volna a világ mögött, a Doctor Who-nak pedig mindig ott kell lennie az élen, megmutatni az összes lenyűgöző dolgot, ami a világban van! Szóval ez sosem volt kérdés nálam. Eljött az idő" - nyilatkozta Chris Chibnall, a sorozat új showrunnere a Radio Times-nak. - "Bejött Jodie, hogy felolvassa a részletet a szerephez és elájultunk tőle. Ő volt A DOKTOR! Új nézőpontot hozott magával a szerephez, rengeteg energiát és humort. Amikor a Doktor szerepére castingolsz, tudod, mit keresel."

Jodie először Doktorként a tavalyi wimbledon-i teniszbajnokság idején tűnt fel, majd megérkeztek róla az első hivatalos karakterfotók is, amiket igen vegyes véleménnyel fogadtak a nézők. A színésznő nincs egyszerű helyzetben, de férfiként sem lenne, hiszen karaktere az egyik legnagyobb múlttal rendelkező tévésorozat főszereplője. Nehezítő körülmény, hogy elsőként kell megmutatnia a rajongóknak, hogy bizony nőként is lehet épp olyan jó Doktor, mint az őt megelőző férfiak, nemcsak Chibnall, hanem ő is bizakodó azonban a legújabb évaddal kapcsolatban, melynek első része október 7-én kerül adásba Angliában. 

2.jpeg

"A 13. Doktor elképesztően életvidám, kedves, vicces, energetikus, közvetlen, a legjobb barát, akire csak vágyhatsz, hogy körbevezessen az univerzumban" - nyilatkozta Whittaker karakteréről Chris Chibnall, ami úgy tűnik, az előzetesekkel is meglehetősen egybevág. 

A forgatások és utómunkák során hatalmas titokfelhő lengte körül a sorozatot, talán még inkább, mint korábban, hiszen sok fej fordult most feléjük épp merészségük miatt, hamarosan viszont mindenre fény derül. Új karaktereket, új szörnyeket és új történeteket is ígérnek a készítők, amikről és akikről még Jodie-ból sem tudtak kihúzni semmit a riporterek.

"Szeretem a titkokat. Ugyanez volt, amikor a Broadchurch-ön dolgoztam együtt Chris-szel. Nem akarom tudni. Sosem nézek előzeteseket a filmekhez, csak el akarok menni és megnézni őket. Számomra az ismeretlen a legizgalmasabb dolog. A legjobban akkor érzem magam tévézés, filmezés közben vagy a színházban, amikor csak besétálok és semmit nem tudok az egészről. Azért remélem nem az lesz az első alkalom, hogy látom a részeket, amikor a tévébe kerülnek. Egyértelműen rettegünk az infók kiszivárgásától, de ez a Doctor Who, szóval Tardis, szonikus csavarhúzó és én és a barátaim biztosan benne leszünk. Mi nagyon jól éreztük magunkat a forgatáson, szóval remélem ti sem fogjátok utálni" - nyilatkozta Jodie Whittaker a Radio Times-nak.

3.jpg

Magyarországon valószínűleg néhány napot várnunk kell, hogy bárhol elérhető legyen a Ki vagy, doki? legújabb epizódja, szerencsére azonban már a Netflix-en is megtalálhatóak belőle a korábbi évadok, így reméljük, minél hamarabb elérhető lesz valamilyen formában itthon is. Én imádom Jodie-t, szerintem egy nagyszerű színésznő, a tizenegyedik évad eddigi előzetesei azonban még nem győztek meg teljesen, hogy Doktorként is szeretni fogom majd. Az első résznél alighanem minden elválik. Peter Capaldit elkötelezetten utáltam, egészen addig, amíg szerelmet nem vallott egy T-Rex-nek a 8. évad első részében, szóval, mindent bele Jodie!

Szólj hozzá

interjú sorozat doctor who Missy BBC Doktor Christopher Eccleston Jodie Whittaker David Tennant Matt Smith Ki vagy doki? Chris Chibnall John Simm Mishelle Gomez